مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 انتخاب يک آنتي‌ويروس مناسب براي رايانه، دغدغه‌اي است که خيلي‌ها به آن دچار هستند؛ انتخابي که مي‌تواند امنيت رايانه را تقويت کند، انتخاب حساسي است اما واقعيت اين است که هيچ آنتي‌ويروسي تضميني نيست و حتي سازندگان نيز حاضر نيستند محصولات خود را تضمين کنند به‌طوري‌که اگر مشتري به بدافزار دچار شد، هزينه‌اي پرداخت کنند و يا زير بار مسئوليت بروند و اين موضوع نشان مي‌دهد که ويروس‌نويسان يک قدم جلوتر هستند. از همين رو بايد به اندازه‌اي به انتخاب يک آنتي‌ويروس بها بدهيد که دردسر خود آن و انتخابش، بيشتر از بدافزار‌ها نباشد.
شايد اين يک وصله ناروا باشد اما خيلي‌ها گمان مي‌کنند که بعضي از همين بدافزار‌ها، ساخت دست خود صاحبان صنايع آنتي‌ويروس است چرا که تا نباشد ويروسي، مردم به آنتي‌ويروسي هم احتياج پيدا نخواهند کرد. البته مي‌توانيد آنتي‌ويروس‌هاي مجاني را از اين قاعده مستثنا کنيد اما اين آنتي‌ويروس‌ها معدود هستند اما در اين ميان، حساب ابزار‌هاي امنيتي مايکروسافت به کلي جداست. 
چه بسا قلب مايکروسافت بيشتر براي سيستم‌عامل‌هاي خود بتپد. نکته اين‌جاست که بعضي از اين محصولات مجاني هستند و خيلي خوب هم به روزرساني مي‌شوند و از همين‌رو امتحانشان اگر خيلي خوب نباشد، ضرري هم نخواهد داشت.


Windows Live OneCare يک سرويس آن‌لاين امنيتي از شرکت مايکروسافت است که روي هر پلت‌فرمي کار مي‌کند. 
اين سرويس مجموعه‌اي کامل از خدمات امنيتي را در طي چند ساعت به‌طور مجاني به کاربر ارائه مي‌کند، بدين ترتيب که کاربر به‌وسيله مرورگر IE به سايت اين سرويس متصل مي‌شود و دستور آغاز کار را صادر مي‌کند و تنها چند انتخاب ساده پيش روي وي خواهد بود. 
کاربر مي‌تواند Quick Scan و يا Full Scan را انتخاب کند تا نرم‌افزار به‌طور آن‌لاين کار خود را آغاز کند. 
پس از دانلود شدن چند فايل کوچک، جست‌و‌جو آغاز شده و چندين ساعت به طول خواهد انجاميد.
در واقع Windows Live OneCare يک آچار فرانسه کامل براي يک رايانه است. 
اين ابزار به يک فايروال مجهز است. پس از پايان تست‌هاي امنيتي و پاک کردن کليد‌هاي اضافي و آلوده از رجيستري، اين سرويس، سلامت هاردديسک شما را نيز بررسي مي‌کند. 
يک سيستم Defragment بهبود يافته نيز در اين سرويس امنيتي به کار گرفته شده است تا پس از پايان همه مراحل کار، جان تازه‌اي به رايانه داده شود.

 


اين ابزار کاملا با ويندوز سازگار است و با ايجاد BackUp و Resto Point تضمين مي‌کند که پس از استفاده از اين محصول حداقل چيزي از دست نخواهيد داد.
البته بايد دقت داشته باشيد که اين ابزار Real Time نيست و تنها هنگامي که کاربر اراده کند، به فرياد مي‌رسد. پايين بودن Performance اين ابزار يکي از ضعف‌هاي آن است و شايد از همين‌رو مايکروسافت آن‌را براي به‌کارگيري در ويندوز هفت به روز نکرده است اما کاربران XP و ويستا مي‌توانند از اين محصول استفاده کنند.
http://onecare.live.com/site/en-us 



Microsoft Security Essentials محصولي جديد و در واقع جايگزيني براي Windows Live OneCare است که اين‌بار به‌طور Real Time و مقيم در رايانه شما، فعاليت‌ امنيتي انجام خواهد داد. اين آنتي‌ويروس در همه سيستم‌عامل‌هاي ويندوز قابل اجراست.
اين آنتي‌ويروس در بدو ورود خود نشان داد که مي‌تواند با بسياري از آنتي‌ويروس‌هاي پولي جهان رقابت کند.
کاهش 9 درصدي سهام سيمانتک و 6 درصدي سهام مک‌آفي، کمترين تاثيري است که اين محصول بر صنايع آنتي‌ويروس گذاشته است.
تمجيد‌هاي مختلفي که از سوي منتقدان از اين محصول به عمل آمده است، توجه بسياري از مشتريان قديمي آنتي‌ويروس‌هاي خوشنام را به خود جلب کرده است. 
اين آنتي‌ويروس در حين اجرا نزديک به 5 مگابايت حافظه از رم اشغال مي‌کند و تنها در 10 دقيقه Quick Scan انجام مي‌دهد.Full Scan اين آنتي‌ويروس حدود 45 دقيقه طول مي‌کشد و درست مثل محصول قبلي، براي پاک کردن هر بدافزاري Restor Ponit و BackUp ايجاد مي‌کند. البته بايد متذکر شويم که در آخرين آزمايشات در طول يک جست‌و‌جوي Manual اين آنتي‌ويروس 89 درصد از بدافزار‌ها را شناسايي کرد و در اين ميان، تنها 30 درصد از KeyLogger‌ها و 67 درصد Rotkit‌ها شناسايي شدند. 


در صورت تمايل مي‌توانيد اين آنتي‌ويروس کاملا مجاني را از آدرس زير دانلود کنيد:
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx 


ارسال در تاريخ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, توسط ارمین